» » افتخاری: باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم شود

افتخاری: باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم شود

در تاریخ : 27.02.96
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 1614
افتخاری: باید تمهیدات لازم برای اردو و بازی تدارکاتی فراهم شوددر این دوره از مسابقات آسیایی، بیشترین تعداد شرکت کننده را شاهد بودیم و همه برای کسب سهمیه جهانی آمده بودند.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، سیدحسن افتخاری رئیس انجمن کمیته هندبال ساحلی در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2018، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا هر سال پر رونق تر است و تیم‌های بیشتری ورود می‌کنند و هر تیمی که کار نکند از قافله عقب می‌ماند. به خصوص اینکه مسابقات آسیا هر ساله در دو مقطع به صورت مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و سال بعد یعنی 2018 بازی‌های ساحلی آسیا است که در چند رشته است و با همکاری کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: هر سال کشورها اضافه می‌شوند. در این چند سال ابتدا عمان، قطر، بحرین پاکستان کشورهایی فعال بودند و الان شرق آسیا اضافه شدند و خوب هم نتیجه گرفتند و هر ساله تعداد تیم‌ها بیشتر می‌شوند و همه کار می کنند. البته این دوره متفاوت بود و برخلاف دوره‌های گذشته 9 تیم بودند و بیشترین تعداد شرکت کننده را شاهد بودیم و همه برای کسب سهمیه جهانی آمده بودند.
رئیس کمیته هندبال ساحلی تصریح کرد: سطح مسابقات بالا بود و عمان و قطر بعنوان هفتم و سوم جهان را در بوداپست کسب کردند و سال‌ها است در این رشته کرسی و عنوان کسب کرده‌اند. تایلند و ویتنام هم مرتب میزبانی می‌گیرند. با برد عمان می‌توانستیم فینالیست باشیم و در ضربات پنالتی در گیم سوم باختیم و به فینال نرسیدیم.
وی با اشاره به عدم برگزاری مسابقات برون مرزی برای تیم ملی هندبال ساحلی، گفت: چون مسابقات باشگاه‌ها و سالنی تا عید ادامه داشت نتوانستیم در سال گذشته اردوهای خوبی داشته باشیم و 50 روز بعد از عید فرصت داشتیم تمرین کنیم 32 نفر شرکت کردند و در پایان در مسابقات نکوداشت اصفهان در قالب دو تیم نامی نو و پیام صنعت اصفهان به مسابقات فرستادیم. آمادگی خوبی بود و تنها دیدار تدارکاتی داخلی با سایر استان‌ها برای تیم ملی وجود داشت. نتوانستیم مسابقات برون مرزی داشته باشیم و تعداد روزهای تمرینات کم بود اما با همین زمان کم و تمرین 40 روزه 6 اردوی مقطعی برگزار شد و نهایتا در اردوی پایانی در بندر عباس ترکیب نهایی اعلام شد.
سرمربی تیم هندبال ساحلی کشورمان تصریح کرد: در مسابقات آسیایی هم با انجام 4 مسابقه که حاصل آن دومی در گروه خود بود راهی نیمه نهایی شدیم و با شکست برابر عمان و برتری برابر ویتنام به مقام سوم آسیا رسیدیم و جواز حضو رد رمسابقات جهانی را کسب کردیم.
وی درخصوص اولویت‌های تیم ملی برای حضور موفق در مسابقات جهانی یادآور شد: مطمئنا تیم ملی هندبال ساحلی ایران در مسیر جدیدی است و قرار است در روسیه در مسابقات جهانی شرکت کند و باید از الان تمهیدات لازم برای شروع اردوها و بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفت و اکثر تورنمنت‌ها در تابستان است و نباید فرصت را از دست داد و باید در داخل کشور به صورت لیگ یاشگاهی و قهرمانی کشور و مناطق هم کار شروع شود.بازیکنان زیادی داریم که شایسته حضور در تیم ملی هستند اما نیازمند تدارکات هستند. با رئیس فدراسیون صحبت شده و تا تیم دوم با حضور جوانان آماده شود و ظرف یکسال پیش رو تیم خوبی را برای حضو ردر مسابقات جهانی آماده کنیم.
افتخاری در پایان گفت:این دستاورد کمک های همه هیئت‌ها، باشگاه‌ها، اسپانسرها، مربیان، داوران و بازیکنان کل کشور در هندبال ساحلی است و زحمت زیادی کشیدند و همه در این موفقیت سهیم هستند و از رحیمی رئیس فدراسیون که با شرایط سخت مالی بودجه اعزام را پرداخت کرد و به خوبی تیم به مسابقات رفت و به هندبال ساحلی اعتماد کرد، تشکر می‌کنم. همچنین از روسای قبلی تشکر می‌کنم و ظرف 3 سال گذشته همه روسای فدراسیون همکاری لازم را با کمیته هندبال داشتند.
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان