» » علیرضا حبیبی: هدفم کمک به بهبود شرایط هندبال ایران است

علیرضا حبیبی: هدفم کمک به بهبود شرایط هندبال ایران است

در تاریخ : 24.04.96
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 1730
علیرضا حبیبی: هدفم کمک به بهبود شرایط هندبال ایران استلژیونر شدن بازیکنان برخی از ملی پوشان هندبال ایران برای ما دردسرساز شده است.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، تیم ملی هندبال برای آمادگی بیشتر به منظور شرکت در مسابقات آسیایی انتخابی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹، مرداد ماه امسال در تورنمنت بین‌المللی سئول کاپ کره جنوبی شرکت می‌کند. این رقابت ها از 19 تا 25 مردادماه برگزار می‌شود و به همین منظور سرمربی تیم ملی اسامی بازیکنان منتخبش را برای حضور در دومین اردوی تیم ملی اعلام کرد.
علیرضا حبیبی سرمربی اصفهانی تیم ملی هندبال ایران در مورد شرایط تیمش گفت: «امسال سال شلوغی برای هندبال ایران است چرا که ما در مردادماه مسابقات سئول کاپ را پیش رو داریم و مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و انتخابی جهانی 2019 آلمان - دانمارک از دیگر تورنمنت‌های مهم هندبال هستند که باید در آنها شرکت کنیم . در این میان تا آغاز زمان مسابقات سئول کاپ نداریم و از همین روی تنها دو اردو می‌توانستیم برگزار کنیم. اردوی اول در اردیبهشت ماه برگزار شد و 50 بازیکن در آن اردو حضور داشتند و تا 4 خردادماه ادامه داشت. اما بعد از آن به دلیل شرکت دریک کلاس بدنسازی که تعدادی از ملی پوشان هم به عنوان بازیکن تمرینی حضور داشتند و همچنین ماه رمضان اردوی دوم از دیروز آغاز شد تا خودمان را برای مسابقات سئول کاپ آماده کنیم البته که قبل از اعزام هم یک اردوی دیگر خواهیم داشت.»
وی ادامه داد: «‌در کل اردوی دوم و سوم از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که ما برای مسابقات سئول کاپ تنها 16 بازیکن را می توانیم اعزام کنیم و در همین اردو این 16 بازیکن انتخاب میشوند تا در آخرین اردو قبل از اعزام حضور داشته باشند. ضمن اینکه بعد از مسابقات سئول کاپ بلافاصله اردوی ما برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی آغاز خواهد شد.»
حبیبی در بخش دیگر از صحبت هایش به وضعیت هندبال ایران و آشفته بازاری که در این رشته وجود داشت اشاره کرد و گفت:« متاسفانه هندبال ایران با اینکه پتاسنیل های بسیار خوبی دارد اما در داخل شرایط آشفته ای دارد که البته با با انتخاب رئیس در اواخر سال گذشته این حواشی به حداقل رسید. در حال حاضر 10 بایکن هندبالیست ایران در تیم های مختلف لژیونر هستند و همه آنها هم عملکرد قابل قبولی داشتند که این نقطه قوت هندبال ایران است اما در عین حال این موضوع باعث ضعف تیم ملی هندبال می شود چرا که بازیکنانی که در سطح اروپا لژیونر هستند تحت اختیار تیم هایشان هستند و نمیتوانند در هر زمان در کنار تیم ملی و هماهنگ با بازیکنان باشند به همین دلیل از این موضوع تیم ملی ضربه می بیند.»
سرمربی تیم ملی هندبال ایران همچنین در ادامه صحبت هایش عنوان کرد:« البته بازیکنان از کشورهای دیگر هم همین شرایط را دارند و نمی توانند به صورت دائم در اختیار تیم های ملی خودشان باشند اما فاصله آنها با کشورشان کم است و به راحتی می توانند رفت و آمد کنند اما بازیکنان ایران که یکی در سوئد و برزیل و لهستان و رومانی است فاصله زمانی اش زیاد است و شرایط رفت و آمد را ندارد.فدراسیون هندبال هم در برخی از روزهای سال این اجازه را به ملی پوشان هر کشور می دهد که به کشورشان باز گردند و در اختیار تیم ملی باشند از همین روی شرایطی سختی داریم و هماهنگی بازیکنان لژیونر با سایر ملی پوشان سخت است چرا که آنها همیشه حضور ندارند.»
حبیبی در ادامه تاکید کرد: «‌در مسابقات سئول کاپ شاید ما برخی از بازیکنان را در اختیار نداشته باشیم. به عنوان مثال تیم بخارست رومانی قرار است اردوی در بلاروس یا آلمان برگزار کند و از همین روی شاید 4 بازیکن ایرانی که در این تیم هستند این از طرف باشگاه مجوز حضور در مسابقات سئول کاپ را نداشته باشند البته که فدراسیون در حال رایزنی با آنهاست اما به هر حال نبود 4 بایکن در اردوی تیم ملی شرایط را سختی می‌کند.»
سرمربی تیم ملی هندبال ایران در ادامه عنوان کرد:« بعد از سئول کاپ رقابت های لیگ شروع می شود و ما باز هم بازیکنان لژیونر را در اختیار نداریم. به طور حتم حضور آنها کیفیت لیگ را بالا می برد متاسفانه ما با این شرایط به صورت دائم درگیر هستیم. در آبان ماه تیم ملی هندبال به تورنمنتی در تونس دعوت شده که خوشبختانه در آن زمان از طرف فدراسیون جهانی بازیکنان می توانند در اختیار تیم هایشان باشند که برای این تورنمنت مشکلی نیست اما برخی مسابقات نیاز به موافقت باشگاه های آنها داریم.»
سرمربی تیم ملی که سال گذشته با تیم شهرداری کاشان قهرمان شد درباره مشکلاتشان با این تیم گفت: «متاسفانه به رغم اینکه تیم شهرداری کاشان توانست قهرمان فصل قبل لیگ برتر شود، اما هنوز مطالبات کادر فنی و بازیکنان پرداخت نشده است و شرایط برای ما به قدری بد شده است که شاید بازیکنان مجبور شوند برای رسیدن به حق و حقوق‌شان از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.»
وی گفت: «چهارم شهریورماه زمان آغاز لیگ برتر هندبال است و زمان زیادی تا آن موقع نمانده است. شهرداری کاشان قهرمان دوره قبل لیگ برتر، مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به عنوان نماینده ایران کسب کرده است. اکنون شهرداری کاشان باید موضوع را مدیریت کند تا بتواند برای فصل آینده تصمیم بگیرید. زمان زیادی تا آغاز رقابت‌ها نمانده و باید هرچه‌ سریع‌تر برای پرداخت مطالبات گذشته و جذب بازیکن و کادر فنی اقدام کند.»
حبیبی در پایان در پاسخ به اینکه حضورش در تیم ملی موقتی است و هدایت هندبال در این چندسال اخیر همیشه برعهده مربی خارجی بوده و این بار یک ایرانی این مسئولیت را قبول کرده، گفت: «من از سال 2005 کار مربیگری را آغاز کردم و در دوره‌های بین المللی مهمی هم حضور داشتم. در شرایطی که هدایت تیم ملی به من سپرده شد وضعیت هندبال چندان مناسب نبود و فدراسیون صلاح دید که در این مقطع هدایت تیم ملی را به من بسپارد. همه اهالی هندبال و حتی خود من معتقدیم اگر قرار باشد مربی خارجی به هندبال ما بیاید هدایت هندبال باید به یک مربی طراز اول خارجی سپرده شود .مت سال گذشته ما پنجمی آسیا را به دست آوردیم که نشان از عدم توانایی ما نبود بلکه مسائل حاشیه ای و مشکلاتی که مربی خارجی به وجود آورده بود این نتیجه به دست آمد. من به عنوان مربی یا سرمربی در کنار تیم هستم و هدفم هم کمک به بهبود شرایط هندبال ایران است.»
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان