» » سعید برخورداری: فقط برای تیم ملی دعا می‌کنم

سعید برخورداری: فقط برای تیم ملی دعا می‌کنم

در تاریخ : 05.10.96
توسط : pejman
نظرات : 0
بازدیدها : 1586
سعید برخورداری: فقط برای تیم ملی دعا می‌کنمدروازه‌بان اصفهانی هندبال ایران گفت: دعوت نشدن به تیم ملی برای خودم هم جالب بود و به جز اینکه برای موفقیت این تیم دعا کنم، کار دیگری از دستم برنمی‌آید.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، نخستین اردوی تیم ملی هندبال کشورمان در راه آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ آلمان با حضور بروت ماجک سرمربی جدید تیم ملی، با تأخیری چند روزه از اول دی ماه در تهران آغاز شد و بازیکنان دعوت‌شده پس از سه روز تمرین در تهران، روز گذشته برای برپایی اردویی تدارکاتی راهی اسلوونی شدند.
هرچند اصفهانی‌ها مانند همیشه پای ثابت اردوی تیم ملی هندبال هستند، اما ماجک این بار علاوه بر دعوت از محسن باباصفری و سعید حیدری‌راد دو دروازه‌بان لژیونر هندبال ایران، از کنار نام سعید برخورداری دروازه‌بان سپاهان گذشت و علی رحیمی را به او ترجیح داد.
گذشتن از نام دروازه‌بان باسابقه سپاهان برای رسانه‌ها و البته خود این بازیکن عجیب بود. به همین بهانه به سراغ سعید برخورداری رفتیم:
1-مدتی پیش در ترکیب تیم پلیس عراق در جام باشگاه‌های هندبال آسیا شرکت کردی. از این تجربه بگو.
با توجه به اینکه بیشتر تیم‌های شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های آسیا بازیکنان کشورهای دیگر را به عنوان بازیکن قرضی به خدمت می‌گیرند، پس از درخواست تیم پلیس عراق و موافقت باشگاه سپاهان و صدور رضایت‌نامه به مدت یک ماه برای این تیم به میدان رفتم. بیشتر بازیکنان این تیم، ملی‌پوشان هندبال عراق بودند که در قالب یک تیم در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردند. در کل تیم پلیس عراق شرایط خوبی داشت. عراق در حال سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف ورزشی است و مسئولان عراقی پس از شرایط جنگی که بر این کشور حاکم بود، به دنبال احیای ورزش خود هستند.
2-گویا پیشنهادی هم برای ماندن در این تیم داشتی؟
بله. بعد از جام باشگاه‌های هندبال آسیا، مسئولان تیم عراقی علاوه بر اینکه پیشنهاد دادند برای فصل بعد در این تیم حضور داشته باشم، حتی پیشنهاد تغییر تابعیت و بازی برای تیم ملی عراق را هم مطرح کردند، اما با توجه به اینکه تا پایان فصل با سپاهان قرارداد دارم، هنوز تصمیمی نگرفتم. اولویت خودم، بازی در اروپا است. پیشنهادی هم که دریافت کردم از نظر مالی خیلی قابل‌توجه است، اما برای تصمیم‌گیری منتظر اتمام قراردادم با سپاهان هستم.
3-برسیم به تیم ملی؛ از دعوت نشدن تو به اردوی تیم ملی تعجب کردیم.
نه تنها خود من، همه از این موضوع تعجب کردند. دلیل دعوت نشدن به اردوی تیم ملی را نمی‌دانم و سرمربی و مربیان تیم باید در این مورد صحبت کنند. این تصمیمی است که گرفته شده و امیدوارم تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد و آینده خوبی برای هندبال کشورمان رقم بخورد.
4-رییس فدراسیون هندبال و سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های خود در حاشیه تمرینات این تیم، در پاسخ به سوالی در مورد علت دعوت نشدن تو به اردو، به حضور محسن باباصفری و سعید حیدری‌راد به عنوان دو دروازه‌بان لژیونر هندبال ایران اشاره کرده بودند. هرچند این دو بازیکن کیفیت بالایی هم دارند ولی آیا تفکری در تیم ملی وجود دارد که لژیونرها بر سایر بازیکنان اولویت داشته باشند؟
صدردصد همین‌طور است و اولویت با لژیونرها است، ولی اینکه این لژیونر در تیم خود چند دقیقه بازی کند، در چه سطحی باشد و در چه تیم و کشوری بازی کند هم مهم است. البته خود من پارسال از رومانی پیشنهاد داشتم، اما به دلیل اینکه سرباز بودم و اجازه خروج از کشور نداشتم این موقعیت را از دست دادم، ولی مشخص است که در تیم ملی، فارغ از میزان آمادگی بازیکن، اولویت با بازیکنان لژیونر است. تقریباً ۹ سال در تیم ملی بزرگسالان بازی کردم و همیشه ۳۰ تا ۳۵ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدند و از بین آنها، ۱۸ تا ۲۰ بازیکن انتخاب می‌شدند که امسال شاهد این موضوع نبودیم. باز هم می‌گویم که دعوت نشدن به تیم ملی برای خودم هم جالب بود و به جز اینکه برای موفقیت تیم ملی دعا کنم، کار دیگری از دستم برنمی‌آید.
5-در یک مصاحبه گفته بودی مطمئنی که دعوت نشدن از برخی بازیکنان، به صورت صدردصد نظر سرمربی تیم ملی نبوده است.
ماجک در چند سال اخیر در تیم ملی ایران حضور نداشت و چند روز بود که به ایران آمده بود و در نتیجه، بازی بازیکنان را هم ندیده بود و به هر حال کسی این اسامی را به او داده بود. به جز مسابقات لیگ، نزدیک به شش بازی در جام باشگاه‌های آسیا انجام دادم و عملکردم مشخص است، ولی قطعاً سرمربی تیم ملی این بازی‌ها را ندیده که با توجه به آنها بازیکنان ملی‌پوش را انتخاب کند. قطعاً در نگاه او، بازیکنان لژیونر اولویت داشته‌اند و سایر اسامی هم به او داده شده است. بعد از ۹ سال حضور در تیم ملی، حالا باید تصمیم بگیرم که تابعیت خود را تغییر دهم یا نه و این موضوع برایم بسیار ناراحت‌کننده است، اما ذات ورزش بی‌رحم است.
6-یعنی ممکن است این تصمیم را عملی کنی؟!
هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌ام، اما اگر به این نتیجه برسم که ممکن است آینده‌ای نداشته باشم، ممکن است تصمیمی بگیرم که به سود آینده‌ام در هندبال باشد.
اعتقاد داری اسامی بازیکنان دعوت‌شده را سایرین به سرمربی تیم ملی داده‌اند، ولی دستیاران او دو مربی اصفهانی هستند که اتفاقاً شاگرد هر دو آنها بوده‌ای.
همین نکته هم جالب است. نمی‌خواهم حرفی بزنم که تیم ملی را دچار حاشیه کنم و همان‌طور که گفتم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم.
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان