» » غارسی:یکسال تا مسابقات هندبال جوانان آسیا فرصت داریم

غارسی:یکسال تا مسابقات هندبال جوانان آسیا فرصت داریم

در تاریخ : 13.04.97
توسط : pejman
نظرات : 0
بازدیدها : 1568
  غارسی:یکسال تا مسابقات هندبال جوانان آسیا فرصت داریمبا توجه به جهش رده سنی که ایجاد شده باید کارهای زیادی را برای آماده سازی تیم به منظور حضور در مسابقات هندبال جوانان آسیا انجام دهیم.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، ناهید غارسی سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: حدود 45 تا 50 بازیکنان در اردوی اول ما که در اصفهان برپا شده است حضور دارند که در دو گروه طی مدت 6 روز در تمرینات مختلفی که برای آنها در نظر گرفته‌ایم شرکت می‌کنند. گروه اول اردوی خود را روز دوشنبه به پایان رساندند و از روز گذشته گروه دوم وارد شدند که تا روز پنج شنبه ادامه دارد.
وی افزود: از این دو گروه ریزش خواهیم داشت و نفراتی که مستعدتر هستند را نگه می‌داریم. کارهای تکنیکی، تاکتیکی، استقامتی و سرعتی زیادی را باید روی بچه‌ها انجام دهیم. البته با صحبتی که با کادر فنی تیم و فدراسیون خواهیم داشت در نظر داریم گروه دیگری را از استان هایی که در این اردو نماینده‌ای نداشتند را دعوت کنیم و بتوانیم بازیکنانی که در سراسر کشور هندبال بازی می‌کنند را فرصت محک زدن به آن‌ها داده باشیم.
وی ادامه داد: بازیکنان حاضر در این اردو منتخبین نونهالان مسابقات سال گذشته در شیراز هستند که با توجه به وقفه‌ای که در برگزاری اردوهای تیم ملی جوانان رخ داده و تغییراتی که در رده سنی جوانان به وجود آمده است به اردو دعوت کردیم. نکته مهم دیگر این است که ما مسابقات جوانان که شهریور ماه نیز برگزار می‌شود را زیر ذره بین قرار خواهیم داد تا اگر بازیکن خوب وباکیفیتی را دیدیم به اردوها اضافه کنیم.
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان خاطر نشان کرد: در نهایت 25 نفر را انتخاب می‌کنیم و اردوهای بعدی را به صورت جدی‌تر و تخصصی برگزار می‌کنیم. مسابقات جوانان آسیا در سال 2019 برگزار می‌شود که بر اساس تقویم ما شهریور ماه 98 می‌شود و حدود یکسال فرصت داریم تا تیم خوب و با کیفیتی را برای اعزام به مسابقات آماده کنیم.
غارسی در خصوص تعداد اردوها وبرگزاری مسابقات تدارکاتی خاطر گفت: تعداد اردوها و اجرایی کردن برنامه‌های ما برای آمادگی تیم جهت اعزام به مسابقات آسیایی همگی بستگی به برنامه‌ها و موافقت فدراسیون و از همه مهم‌تر بودجه‌ای که داریم است. جنبه مالی برای ما بسیار مهم است که بتوانیم چه امکاناتی را در اختیار بازیکنان قرار دهیم. چون بچه‌ها یک رده جهش داشتیم کار بیشتری باید انجام دهیم. باید بتوانیم آمادگی بدنی و ذهنی مسابقات را در بازیکنان ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی می‌توانیم در طول فصل با تیم‌های لیگ برتر و امید مسابقاتی را داشته باشیم تا بتوانیم در جریان مسابقات بازیکنان را محک زده و نقاط ضعف وقوت آن‌ها را شناسایی کنیم.
وی در خصوص فاصله دختران هندبالیست ایرانی با دیگر کشورها تصریح کرد: فاصله زیادی با هندبال دیگر کشورها داریم و دلیل اصلی آن عدم اعزام تیم به مسابقات برون مرزی است. مشکل اصلی ما نداشتن تجربه است. کشورهای دیگر مرتب در تمرین و ارود و اعزام هستند چرا که از نظر مالی مشکل ندارند، ما باید به دنبال اسپانسیر قوی باشیم.
وی تاکید کرد: باید از اصفهان که شروع کننده این میزبانی‌ها بود تقدیر کرد، شرایط بسیار خوبی را این تعداد از بازیکنان ایجاد کردند. اگر استان‌های دیگر نیز میزبانی را متقبل شوند، می‌توانیم بصورت منظم اردو داشته باشیم و تیم ملی خوب و پا برجایی داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان اظهار کرد: نسبت به قطر، عراق، کویت و کشورهای عربی خوب هستیم حتی می‌توانم به راحتی بگویم بالاتر از آن‌ها هستیم، اما ما خود را نسبت به کره، ژاپن، چین، قزاقستان و ازبکستان می‌سنجیم و باید بتوانیم با تمریناتی که انجام می‌دهیم جایگاه بهتری کسب کنیم و در جمع 4 تیم قرار بگیریم.
غارسی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من نایب رییس فدراسیون به معنای واقعی کار و حمایت می‌کند. برپایی این اردو نشان دهنده دلیل این موضوع است. زمانی که پول نیست، می‌توانستند اردویی برگزار نکنند؛ اما با رایزنی‌هایی که ایشان و فدراسیون انجام دادند این اردو برپا شد. اگر این حمایت‌ها ادامه دار باشد می‌توانیم جایگاه خوبی به دست آوریم.
  غارسی:یکسال تا مسابقات هندبال جوانان آسیا فرصت داریم

دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان