» » هندبال دست به دامان فدراسیون جهانی شد

هندبال دست به دامان فدراسیون جهانی شد

در تاریخ : 28.11.95
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 1707
هندبال دست به دامان فدراسیون جهانی شد دبیر فدراسیون هندبال از مکاتبه با فدراسیون بین المللی برای تصمیم گیری پیرامون نتیجه دیدار تیم فولاد در لیگ برتر خبر داد و گفت: قوانین ما در این موارد سکوت دارد.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، دیدار بین دو تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و هیات هندبال مرودشت در چارچوب هفته سیزدهم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور با نتیجه تساوی به پایان رسید که نماینده اصفهان نسبت به مردود شدن گل آخر و گل برتری تیمش از سوی داوران اعتراض داشت.
این اعتراض تا جایی ادامه یافت که محسن طاهری سرمربی تیم هندبال فولاد و مدیرعامل باشگاه فولاد سپاهان به صراحت اعلام کرد که تا مشخص نشدن تکلیف این مسئله تمامی تیم های خود را از رقابتهای هندبالی کشور خارج می کند و با این تصمیم تیم های مردان و زنان باشگاه فولاد در هفته دوازدهم و سیزدهم لیگ شرکت نکردند.
به دنبال این اتفاق جلسه کمیته انضباطی فدراسیون طی یک جلسه هفت ساعته با حضور داوران و کارشناسان و مسئولین دو تیم مربوطه برگزار و در نهایت با احراز اشتباه داوران و اعلام حکم ماموریت به دلیل عدم کافی بودن قوانین برای تصمیم گیری نتیجه این بازی موضوع به صورت مشورتی با فدراسیون جهانی هندبال ارجاع گردیده است.
فرامرز می آبادی دبیر فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص گفت: کمیته انضباطی فدراسیون متفق القول به این نتیجه رسیدند که گل درست بوده است و داوران نیز پذیرفته اند این گل درست بوده است. ما همه جوانب را بررسی کردیم اما قوانین ایران در این مورد سکوت دارد. تاکنون چنین موردی نداشتیم و نمی دانیم قانون چه تصمیمی در این مواقع می گیرد. آیا بازی تکرار می شود. نتیجه بازی آیا قابل تغییر است و چگونه این نتیجه تغییر خواهد کرد .
وی در پاسخ به این سوال که آیا مرسوم است که فدراسیون ها برای چنین مشکلاتی با فدراسیون جهانی خودشان مشورت بگیرند یا خیر، افزود: به همین دلیل با فدراسیون جهانی IHF مکاتبه کرده ایم تا مشخص شود که در چنین مواقعی چه تصمیمی باید گرفته شود. به هر حال تا جایی که سکوت قوانین وجود نداشته باشد خود کشورها در موارد داخلی تصمیم گیری می کنند اما در حال حاضر قانونی وجود ندارد که تصمیم بگیریم. مرسوم است چرا که فدراسیون جهانی به نوعی مرجع قوانین است و اشراف کاملی نسبت به چنین مواردی در کل هندبال جهان دارد و می تواند در تصمیم گیری کمک کند.
دبیر فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: ما تنها نظر مشورتی خواهیم گرفت. ما فیلم را به فدراسیون جهانی نفرستاده ایم چرا که نمی خواهیم یک سری مشکلات برای داوران و هندبال ما ایجاد شود. ما یک موضوع محتمل را با اعلام اینکه چنین مسئله ای بین بازی دو تیم A و B اتفاق افتاده و داوران به اشتباه گل را مردود اعلام کرده اند به فدراسیون جهانی مطرح کردیم. آنها نیز در پاسخ مکاتبه اول ما سوالاتی داشتند که موضوع را برایشان تشریح و پاسخ دادیم و حالا باید منتظر پاسخ نهایی باشیم.
وی در مورد تصمیم گیری نهایی کمیته انضباطی فدراسیون هندبال هم گفت: داوران بازی فولاد و مردوشت به علت این اشتباه از قضاوت مسابقات محروم شده اند. البته مسائل دیگری هم در حواشی این بازی وجود داشت همچون توهین و فحاشی تماشاچیان و ... که با توجه به بررسی موضوع در جلسه ای هفت ساعته نتوانستیم به همه موارد رسیدگی کنیم و پرونده این بازی همچنان مفتوح است.
می آبادی در مورد بازی تیم فولاد و قم در هفته دوازدهم لیگ برتر بانوان که تیم اصفهان در این بازی حاضر نشد نیز گفت: طبق قوانین این نتیجه باید ۱۰ بر صفر به سود تیم مقابل اعلام شود. در قوانین آمده است که چنانچه تیمی دو بازی متوالی یا منقطع را حاضر نشود به طور اتوماتیک وار از گردونه رقابتها خارج می شود. اما فولاد در هفته دوازدهم در مسابقات حاضر نشد. هفته سیزدهم نیز قرعه استراحت داشت و طبق صحبتی که شده قرار است در هفته پایانی لیگ در مسابقه حاضر باشد.
وی ادامه داد: در مورد بازی تیم فولاد و بیتای سبزوار در لیگ برتر مردان نیز با هماهنگی کمیته انضباطی و کمیته مسابقات این بازی به روز جمعه این هفته موکول شده و شاهد برگزاری این دیدار معوقه خواهیم بود.




دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان