» » گفتگو با سجاد استکی، لژیونر هندبال ایران

گفتگو با سجاد استکی، لژیونر هندبال ایران

در تاریخ : 21.01.96
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 1631
گفتگو با سجاد استکی، لژیونر هندبال ایرانستاره ایرانی تیم هندبال دینامو بخارست توانست عنوان بهترین بازیکن ناسیونال لیگ رومانی را به خودش اختصاص دهد.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، سجاد استکی قبل از این به عناوینی چون آقای گل لیگ قهرمانان اروپا و بهترین تازه وارد سال 2016 اروپا هم دست پیدا کرده بود و با این تعداد از عناوین متعدد تا یک ماه دیگر به کار خود در اروپا خاتمه خواهد داد و سایر پیشنهادات خود را نیز بررسی می کند. پیشنهاداتی که از مطرح ترین تیم های دنیا به او داده شده است و در این بین اسامی چون بارسلونا، پاریس سن ژرمن و کیل آلمان دیده می شود. او پس از کسب این عنوان از روزهایی سختی که به او در رومانی گذشت و آینده هندبالی خود می گوید:
* حضور برادرم دلگرمی بود
اولین حضورم در اروپا مصادف شد با هم تیمی شدنم با برادرم، الله کرم استکی که این مساله به آرامش و پیشرفتم بسیار کمک کرد. او کاپیتان تیم ملی هم بود و همه هندبالی ها روی او حساب ویژه ای دارند و اینکه او در رومانی کنار من بود تحمل بسیاری از مشکلات را برای من آسان کرد.
* در رومانی بیشتر از ایران معروف بودیم
هندبال متاسفانه در سال های اخیر سر و شکل مناسبی نداشت و ورزشکاران این رشته هر کدام به نحوی آسیب هایی دیدند. شرایط لیگ و تیم ملی رفته رفته رو به افول است و همین مساله شرایط بازیکنان را سخت کرده بود. حالا برعکس در رومانی حال و هوا کاملا هندبالی است و بسیار به بازیکنان بها می دهند، چه مردم و چه باشگاه ها. در خیابان ها همه نهایت احترام را برای ما قائل می شوند و در فروشگاه ها ما را از صف جدا می کنند تا زودتر خرید کنیم. تماشاگران بسیار لطف دارند و بعد از هر بازی تا ساعت ها جشن می گیرند. واقعا بعضی اوقات نمی دانیم خوشحال باشیم یا حسرت بخوریم که چرا این قدر شرایط متفاوت است.
* دشمنانم باعث پیشرفتم شدند
در 2 سال اخیر هندبال ایران اصلا شرایط خوبی نداشت و بازیکنان تحت فشار بودند. در این بین کسانی قصد تخریب بازیکنان را داشتند که فکر می کنم به تخریب هندبال منجر شد و ملی پوشان هر یک برای ادامه فعالیت های حرفه ای خود ترجیح دادند به سایر کشورها بروند چون کار کردن در ایران بسیار سخت شده بود. همین امسال دیدیم که تیم های لیگ برتری یک به یک انصراف می دادند و سایرین هم قراردادهای ناچیزی بسته بودند که آن را هم پرداخت نمی کنند. ما به اجبار راهی اروپا شدیم و خوشبختانه اوضاع هم برای پیشرفت مساعد بود. شاید اگر آن همه اتفاقات بد نبود ما مجبور به بازی در اروپا نمی شدیم و آنهایی که می خواستند با ما دشمنی کنند نا خواسته باعث پیشرفت ما شدند. با این حال تحمل آن روزها و البته دوری از ایران همیشه برای ما سخت بوده است اما این راهی بود که ناخواسته پیش روی ما گذاشته شد.
* مقصد بعدی‌ام قطعی مشخص نیست
پیشنهاداتی تا الان به دستم رسیده است که بسیار خوب و ایده آل هستند اما باید دقت بسیار زیادی کنم. اول از همه بگویم که واقعا دوست دارم لیگ ایران جانی دوباره بگیرد و در ایران بازی کنم. اما اگر قرار بود در اروپا بمانم بیشتر از همه دوست دارم با برادرم هم تیمی شوم و این اتفاق نمی تواند دور از دسترس باشد. حضور او امسال برای من وزنه بود و البته در زمین بازی هم بسیار با هم هماهنگ بودیم. با تمام این اتفاقات هنوز برای مشخص کردن مقصد بعدی ام زمان دارم و می توانم بررسی بیشتری انجام بدهم.
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان