» » ونوس مرادی:هنوز هم خواب هندبال را می‌بینم

ونوس مرادی:هنوز هم خواب هندبال را می‌بینم

در تاریخ : 02.05.97
توسط : pejman
نظرات : 0
بازدیدها : 2579
ونوس مرادی:هنوز هم خواب هندبال را می‌بینمامیدوارم مسابقات امید قهرمانی کشور هندبال بانوان که اولین دوره آن امسال برگزار شد به همین یک دوره ختم نشود.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، ونوس مرادی مربی تیم امید هندبال دختران اصفهان با بیان این مطلب گفت: امیدوارم مسابقات امید قهرمانی کشور هندبال بانوان که اولین دوره آن امسال برگزار شد به همین یک دوره ختم نشود.
ونوس مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد کسب عنوان قهرمانی تیمش در مسابقات هندبال بانوان امیدهای قهرمانی کشور، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات امید دختران هندبال کشور از ۲۳ تیرماه به مدت یک هفته به میزبانی اصفهان برگزار شد و تیم‌های شاهین‌شهر، سپاهان و اصفهان نمایندگان استان اصفهان در این رقابت‌ها بودند. بازیکنان حاضر در این مسابقات تجربه بازی در لیگ کشوری را داشتند و این باعث شد رقابت‌ها به خصوص در مرحله نیمه نهایی و نهایی جذاب‌تر باشد.
وی ادامه داد: شالوده اصلی تیم اصفهان بازیکنان ذوب آهن هستند که از دوره‌های استعدادیابی باشگاه انتخاب و در تیم امید هندبال ذوب آهن فعالیت می‌کردند، پس از منحل شدن تیم ذوب آهن در تیم‌های دیگر پخش شدند و سال گذشته هم برای شاهین‌شهر بازی می‌کردند.
مرادی افزود: هیات هندبال استان با وجود اینکه می‌توانست بازیکنان امید تیم منحل شده ذوب آهن را با تیم سپاهان ادغام کند و یک تیم قوی‌تری ببندد، با هدف حفظ نوجوانان تیم امید ذوب آهن و اینکه اصفهان دو نماینده داشته باشد این تیم را با نام هیئت اصفهان در این مسابقات معرفی کرد. البته این کار منطقی بود و پس از کسب مقام قهرمانی در این رقابت‌ها با پیگیری‌هایی صورت گرفته قرار شده است باشگاه ذوب آهن در لیگ برتر با همین بازیکنان شرکت کند.
مربی تیم امید هندبال اصفهان در مورد برعهده گرفتن هدایت تیم هندبال بانوان ذوب آهن در لیگ برتر، افزود: تا الان باشگاه ذوب آهن چیزی در مورد این موضوع به من نگفته است. شغل من هندبال است و یک سال سابقه مربیگری حرفه ای دارم، مربیگری تیم امید اصفهان اولین تجربه رسمی من بود و سال گذشته هدایت تیم آکادمی ذوب آهن را برعهده داشتم.
وی گفت: مثل همه هندبالیست‌ها من هم عاشق هندبال هستم، بدون تعارف و اغراق هنوز هم خواب هندبال را می‎بینم و تا الان هیچ چیزی در زندگی من نیامده که بتوانم بگویم بیشتر از هندبال دوستش دارم. زمانی که ۱۳ ساله بودم از دوره‌های استعدادیابی ذوب آهن انتخاب شدم، در این سال‌ها در تیم ذوب آهن فعالیت می‌کردم و سال‌های آخر به تیم ثامن الحجج رفتم و البته مجدداً برگشتم.
مرادی اضافه کرد: من با هندبال بزرگ شدم و زندگی کردم ولی در هندبال بانوان درآمدی وجود ندارد. متأسفانه مسئولان ما جوانان دهه‌های گذشته هستند که البته در آن دوران وضعیت کشور بهتر از الان بود. این افراد در حال حاضر همگی یا سرکار هستند و یا بازنشسته و درآمد آن‌ها از جایی به جز هندبال تأمین می‌شود و به همین دلیل در هندبال کار می‌کنند. انتظار این افراد از من جوانی که تمام زندگی‌ام را در هندبال بازی کردم این است که بدون دریافت دستمزد مربیگری کنم.
مربی تیم امید هندبال اصفهان اظهار کرد: واقعیت‌های زندگی چیز دیگری است، وقتی پولی از این کار به‌دست نمی‌آورم رغبتی هم برای مربیگری ندارم هرچند تجربه زیادی هم در این حوزه ندارم و بزرگترهای من هنوز هستند که بتوانند در این حوزه فعالیت کنند. شاید من بتوانم در جایی دیگر کار کنم و درآمد کسب کنم اما در هندبال همین زمان را می‌گذارم چون مسئولیت دارم اما متأسفانه پولی دریافت نمی‌کنم.
مرادی خاطرنشان کرد: قرار است باشگاه ذوب آهن امسال در لیگ برتر تیمداری کند اما قراردادی با بازیکنان نمی‌بندد. البته این موضوع برای بازیکنان جوانی که از تیم امید وارد لیگ برتر می‌شوند فرصت بسیار خوبی است، چون سن کمی دارند و می‌توانند با نام ذوب آهن کار کنند.
بازیکن اسبق تیم هندبال ذوب آهن افزود: این واقعیت است که حرفه‌ای‌گری احتیاج به کار حرفه‌ای دارد. بنابراین مربی و بازیکن هم باید از لحاظ مالی خیالش راحت باشد تا بتواند صددرصد توانش را بگذارد و تلاش کند.
وی تصریح کرد: بازیکنانی که در تیم اصفهان با آن‌ها کار کردم کسانی هستند که با آن‌ها هم بازی بودم و خیلی دوستشان دارم، آن‌ها شخصیت حرفه‌ای دارند و قلباً هیچکس دوست ندارد تیمی را که با آن‌ها کار کرده کنار بگذارد. اما زمانی که بحث مالی پیش می‌آید با تمام احترامی که برای باشگاه و هندبال قائل هستم باید بگویم که عدم کسب درآمد من را ناراحت می‌کند و باید در این مورد فکر کنم.
مربی تیم امید هندبال اصفهان با اشاره به اینکه سرمربیگری تیم هندبال ذوب آهن افتخار است، افزود: باید شرایط را بسنجم. چه کاری بهتر از اینکه من، حرفه‌ای که آموخته‌ام و تجربیاتم را به دیگران انتقال دهم. ذوب آهن باشگاه خوبی است و باعث افتخار هر مربی و بازیکنی است که در این باشگاه کار کند اما شرایط مالی آن برای من سخت است.
وی گفت: امیدوارم مسابقات امید اولین و آخرین دوره‌ای نباشد که امسال برگزار شد، باید مسابقات لیگ کشوری برای تیم‌های امید و نوجوانان برگزار شود چراکه این بازیکنان ریشه‌های بزرگسالان هستند و وقتی به آن‌ها بیشتر پرداخته شود قطعاً تیم بزرگسالان بهتری خواهیم داشت.
مربی تیم امید هندبال اصفهان هدف هندبال ایران را نزدیک شدن به کشورهای آسیای شرقی عنوان کرد و گفت: قصد داریم سطح هندبال ایران هم‌رده و هم‌سطح هندبال کشورهای آسیای شرقی شود و برای رسیدن به این هدف باید به نوجوانان، جوانان، امیدها و حتی هندبالیست‌های نونهال کشورمان بیشتر بپردازیم و به آن‌ها بها دهیم.
ونوس مرادی:هنوز هم خواب هندبال را می‌بینم
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان