» » روزنامه نسل فردا - هندبال ایران به احترام اصفهان دوباره ایستاد

روزنامه نسل فردا - هندبال ایران به احترام اصفهان دوباره ایستاد

در تاریخ : 14.09.97
توسط : admin
نظرات : 0
بازدیدها : 1738
روزنامه نسل فردا - هندبال ایران به احترام اصفهان دوباره ایستاد
هفته گذشته در سراسر کشور المپیاد استعدادهای برتر در رشته های مختلف برگزار شد که استان اصفهان میزبان مسابقات هندبال سالنی پسران، اسکواش و تنیس روی میز بود، اما آن چیزی که در این رقابت ها به چشم آمد این بود که هیات هندبال استان اصفهان سه تیم در این رقابت ها داشت که تیم‌های هندبال پسران، دختران و هندبال ساحلی اصفهان قهرمان نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور شدند. این قهرمانی ها نشان از این دارد که هنوز اصفهان مهد هندبال ایران می باشد و به نوعی هندبال ایران دوباره باید به احترام اصفهان بایستد.
نخستین دوره مسابقات هندبال پسران المپیاد استعدادهای برتر کشور که از روز اول آذرماه با حضور 31 تیم به میزبانی شهرستان شاهین‌شهر استان اصفهان آغاز شده بود روز پنجشنبه گذشته با معرفی تیم‌های برتر به‌کار خود پایان داد. در دیدار فینال این دوره از مسابقات تیم اصفهان موفق به شکست تیم فارس شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم کهگیلویه و بویراحمد نیز در دیدار رده‌بندی از سد بوشهر گذشت و سوم شد. تیم‌ هندبال پسران اصفهان با هدایت مهدی رهبری، اسماعیل دهقان و پریشانی با شکست تیم بوشهر به دیدار فینال صعود کرده بود.
این مسابقات نیز در بخش دختران به میزبانی شیراز برگزار شد که با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. در دیدار پایانی این رقابت‌ها تیم اصفهان تیم فارس را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد و تیم فارس به نایب قهرمانی بسنده کرد.
همچنین جام قهرمانی مسابقات هندبال ساحلی المپیاد استعدادهای برتر کشور که در بوشهر برگزار شد باز هم به اصفهانی ها رسید. این تیم در دیدار فینال با نتیجه 2 بر صفر تیم میزبان را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد. تیم فارس نیز با برتری 2 بر یک برابر همدان به مقام سوم این رقابت‌ها رسید. گفتنی است، همدان به عنوان پدیده مسابقات و ایلام نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شدند.
به مناسبت همین افتخارآفرینی روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان نشست خبری با حضور سید حسن افتخاری رئیس هیات هندبال استان اصفهان، محمدکاظم عربی سرپرست فنی مسابقات المپیاد پسران و مهدی اعراب رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین شهر را در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار نمود.
مهدی اعراب رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین شهر در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی این شهرستان گفت: ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی در شاهین شهر وجود دارد، حدود ۱۰ درصد از مردم شاهین شهر بیمه ورزشی هستند که این آمار حدود هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر است و نشان دهنده این است که ورزش شاهین شهر به بلوغ رسیده است.
وی در پایان افزود: از اصحاب رسانه نیز تقاضا دارم ظرفیت‌های این شهر را به‌ همگان نشان دهند، در کل کشور 4 درصد ورزشکاران دارای بیمه هستند ولی 10 درصد ورزشکاران شاهین شهر دارای بیمه هستند، این نشان دهنده ظرفیت بالای شاهین شهر و استاندارد بودن نحو برگزاری ورزش در شهرستان است.
سید حسن افتخاری هم در این نشست اظهار کرد: یکی از شهرهای زنده استان اصفهان شاهین‌شهر است و سالن‌های و امکانات خوبی در این شهر تعبیه شده، ضمن اینکه خوشحالم توانسته‌ایم از امکانات مجموعه هسا هم استفاده کنیم، اولین المپیاد هندبال استعدادهای برتر پسران کشور در هرجا امکان برگزاری نداشت و خرسندم که شاهین شهر این رویداد را برگزار کرد.
وی ادامه داد: از مدت‌ها پیش این دغدغه وجود داشت که مسابقات کجا برگزار شود، هم زمانی این مسابقات با مسابقات روز اصفهان این دغدغه را بیشتر کرد ولی شاهین شهر از نظر دسترسی و ترانسفر و نزدیکی به شهر اصفهان ایده‌آل بود ضمن اینکه فاصله خوابگاه تا محل برگزاری نزدیک است که این باعث بالا رفتن کیفیت بازی‌ها و خستگی کمتر بازیکنان ‌شد.
رئیس هیات هندبال استان اصفهان با بیان اینکه هدفگذاری وزارت ورزش و جوانان روی مسابقات المپیک جوانان ۲۰۲۲ سنگال است، ادامه داد: دو ماه پیش المپیک جوانان در ۱۸ رشته برگزار شد که در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۲۵ رشته افزایش می‌یابد، کشور ایران نیز ۹ مدال را در رشته های انفرادی کسب کرد و وزارت ورزش هم از فدراسیون درخواست برنامه برای المپیک جوانان ۲۰۲۲ کرده است.
افتخاری با اشاره به برنامه‌های فدراسیون هندبال، تصریح کرد: فدراسیون هندبال در سه مقطع ساحلی دختران و پسران و سالنی پسران در رده سنی زیر ۱۵ سال برای سنگال برنامه ریزی کرده است که مسابقات به میزبانی شهرهای مختلف برگزار می‌شود، اصفهان نیز در مسابقاتی که در بوشهر برگزار شد توانست مقام اول را کسب کند و مسابقات بعدی در رده زیر ۱۳ سال برای پسران و در رده زیر ۱۲ سال برای دختران پیش بینی شده که به میزبانی شیراز برگزار شد.
رییس هیات هندبال استان اصفهان درباره روش به‌کار گرفته شده در این مسابقات تصریح کرد: در این مسابقات فدراسیون هندبال روش جدیدی را پیش بینی کرد و تصمیم گرفته شد این مسابقات را با روش سه به سه برگزار شود، این روش برای اولین بار توسط آلمانی‌ها برای استعدادیابی استفاده شد و خروجی قابل قبولی داشت. این روش در سال ۹۴ توسط فلدمن در ایران تدریس شد و روشی برای توسعه و استعدادیابی است. در این روش همه بازیکنان مشارکت دارند و همه باید گل بزنند تا تیم‌ها متکی بر یک یا دو بازیکن نباشند، اما این روش مسابقات رسمی ندارد.
افتخاری خاطر نشان کرد: اصفهان نیاز به تورنمنت بین المللی داشت و روز اصفهان تقارن خوبی برای برگزاری این تورنمنت بود که با همکاری معاونت فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری مجوز و امکانات برگزاری این مسابقات در اصفهان در اختیار ما قرار گرفت.
محمدکاظم عربی نیز در این نشست گفت: این مسابقات با شرکت 31 تیم در سه سالن آغاز شد که در نهایت ۱۶ تیم به مرحله حذفی حضور یافتند، پس از آن دو گروه چهار تیمی تشکیل شد و تیم‌های اصفهان و فارس به دیدار نهایی راه یافتند و تیم های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز دیدار رده بندی را برگزار کردن که در نهایت تیم های اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب اول تا سوم شدند.
سرپرست فنی اولین المپیاد هندبال استعدادهای برتر پسران کشور با اشاره به اهمیت استمرار این مسابقات تاکید کرد: این مسابقات به شرط استمرار پاسخ خواهد داد و کیفیت برگزاری مسابقات بالا خواهد رفت. این استمرار به نفع هندبال و ورزش کشور خواهد بود و آینده درخشانی برای نونهالان و نوجوانان پیش بینی خواهیم کرد زیرا در کنار فرح بخشی، آموزش خوبی برای جوانان هم دارد.
پس از قهرمانی تیم های اصفهانی خبرنگار ما با تماسی که با اسماعیل دهقان، فاطمه محمدخانی و مهرداد جعفری مربیان تیم های پسران، دختران و هندبال ساحلی داشت، هر سه از سطح بالای این رقابت ها خبر دادند و این رقابت ها را برای رشد و توسعه هندبال مطلوب دانستند.
در پایان باید گفت استان اصفهان از مناطق فعال در رشته های هندبال سالنی و ساحلی می باشد که با سرمایه گذاری و حمایت مناسب می توان تا چندین سال از بازیکنان این استان برای تیم های ملی در رده های مختلف استفاده کرد.
تحلیل:پژمان سلطانی
روزنامه نسل فردا - هندبال ایران به احترام اصفهان دوباره ایستاد
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان