» » محسن باباصفری: من در باشگاه سپاهان رشد کردم

محسن باباصفری: من در باشگاه سپاهان رشد کردم

در تاریخ : 08.07.99
توسط : pejman
نظرات : 0
بازدیدها : 889
محسن باباصفری: من در باشگاه سپاهان رشد کردملژیونر اصفهانی تیم هندبال بوزائو رومانی گفت: امیدوارم برای سال آینده تغییری در قوانین انتقال بازیکنان به اروپا انجام گیرد تا بازیکنان بتوانند به لیگ‌های اروپایی راه پیدا کنند.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان، محسن باباصفری لژیونر اصفهانی تیم هندبال بوزائو رومانی گفت: حضور در اروپا را از سال ۲۰۱۴ با تیم تاتاوانیای مجارستان که از تیم‌های مطرح اروپایی است آغاز کردم و بعد از آن به تیم پِلر بوداپست مجارستان پیوستم.
او ادامه داد: بعد از اتمام قراردادم با تیم به تیم پِلر بوداپست به لیگ ترکیه رفتم و یک فصل درون دروازه تیم گیز تِپه ترکیه بودم، پیشنهادات زیادی از کشور‌های فرانسه، آلمان و پرتغال داشتم و یک پیشنهاد هم از تیم اسلاویا بخارست رومانی به دست من رسیده بود، با توجه به شرایط خوب این تیم در کاپ اروپا و لیگ رومانی تصمیم گرفتم به این تیم ملحق شوم و دو فصل را در این تیم گذراندم و بعد از آن، سال گذشته به تیم تیمیشعرا رومانی (Timisoara) پیوستم و این فصل در خدمت تیم بوزائو رومانی هستم و از شرایطم در این تیم راضی هستم.
باباصفری در خصوص قوانین سختگیرانه فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن بازیکنان ایرانی گفت: با توجه به قیمت ارز، بازیکنان جوان ما اگر در تیم‌های اروپایی سطح پایین‌تر بازی کنند درآمد آن‌ها دو برابر بازی در تیم‌های ایرانی خواهد بود، بازیکنان برای اینکه شناخته شوند انگیزه بالایی دارند، بازیکنان جوان با حضور در لیگ‌های اروپایی، هم از لحاظ مالی و هم فنی در سطح بالا تری قرار می‌گیرند، امیدوارم برای سال آینده تغییری در این قوانین انجام گیرد تا بازیکنان بتوانند به لیگ‌های اروپایی راه پیدا کنند.
لژیونر هندبال کشورمان با اشاره به موفقیت و محبوبیت هندبالیست‌های ایرانی در لیگ رومانی گفت: رسانه‌های رومانی به بازیکنان ایرانی لیگ توجه ویژه‌ای دارند و همیشه اسم بازیکنان ایرانی سر خط خبر‌ها و تیتر رسانه‌های رومانی بوده است و صحبت‌های زیادی راجع به بازیکنان ایرانی است و نشان داده اند بازیکنان ایرانی کیفیت خوبی دارند، تیم‌های لیگ رومانی خواهان جذب بازیکنان بیشتری از ایران هستند و بازیکنان ایرانی در میان علاقه‌مندان به ورزش و هندبال در رمانی شناخته شده هستند. امیدوارم مقررات انتقال بازیکنان به اروپا تغییر کند.
او در خصوص مقایسه باشگاهداری در ایران و رومانی اینگونه گفت: هیچ گاه نباید باشگاهداری در ایران و رومانی را با یکدیگر مقایسه کرد، چون هر کشور و هر لیگی شرایط خاص خود را دارد، در ایران محبوبیت فوتبال، والیبال و کشتی زیاد است و در رومانی محبوبیت هندبال و فوتبال زیاد است و نمی‌شود شرایط را با ایران مقایسه کرد.
باباصفری افزود: در رومانی هندبال رشته دوم است و اهمیت خاصی برای این رشته قائل هستند، باشگاه‌ها سرمایه گذاری زیادی برای خرید بازیکن خارجی و تأمین امکانات کرده اند، باشگاه‌های ایران هم به سمتی حرکت می‌کنند که از بازیکنان حمایت کنند، من در باشگاه سپاهان رشد کردم تا به اینجا رسیدم و همیشه سپاهان را چه از نظر مباحث فنی چه امکاناتی جزو بهترین باشگاه‌های ایران می‌دانم، سپاهان باید الگویی باشد برای سایر باشگاه‌های کشور.
دروازه بان تیم بوزائو رومانی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی قصد ادامه ورزش حرفه‌ای را دارد گفت: بلوغ دروازه بان هندبال از ۳۰ سالگی شروع می‌شود، دروازه بان هندبال از ۲۰ تا ۳۰ سالگی تجربه کسب می‌کند و از ۳۰ تا ۴۰ سالگی می‌تواند از تجربیات خود استفاده کند، پیش از این فکر می‌کردم ۳۳ سالگی پایان عمر ورزشی است و حالا هر روز یک نکته جدید به ذهنم می‌آید و در هر بازی با توجه به تجربیاتم کمک خوبی به تیم می‌کنم.
او ادامه داد: در ایران رسم شده است که در سن ۳۰ به بالا بازیکنان عوض می‌شوند این در حالی است که دروازه بان تیم ملی فرانسه در ۴۲ سالگی از هندبال خداحافظی کرد، تیم‌های ملی کشور‌های دیگر هم ۲ یا ۳ دروازه بان باتجربه دارند و در کنار آن‌ها شاید از دروازه بان جوان هم استفاده کنند. من تا زمانی که بدنم جواب دهد و آمادگیم را حفظ کنم هندبال را ادامه می دهم و تصمیم دارم فعلاً هندبال را در اروپا ادامه دهم.
بابا صفری در خصوص مشکلاتی که شیوع کرونا برای هندبال رومانی به وجود آورد گفت: کرونا در ابتدای شیوع شرایط بدی را برای باشگاه‌ها به وجود آورد، من با تیم تیمیشعرا قرارداد ۳ ساله داشتم، اما شرایطی برای آن‌ها پیش آمد که خواستند قرارداد را تغییر دهند و اکثر تیم‌ها قصد داشتند قرارداد بازیکن‌های خارجی خود را کم کنند، این شرایط باعث شد من از این تیم جدا شوم و با تیم بوزائو به توافق رسیدم.
وی در پایان گفت: مسابقال لیگ هندبال رومانی به صورت تورنمنت برگزار می‌شود، ۱۴ روز پیش از آغاز تورنمنت تست کرونا می‌دهیم، یک روز قبل از اینکه وارد تورنمنت شویم مجدد از بازیکنان تست گرفته می‌شود. اولین تورنمنت به مدت ۴ روز در یکی از شهر‌های سفید رومانی در یک سالن استاندارد برگزار شد و قرار است از از ۴ تا ۱۱ اکتبر ۶ بازی، از ۱۵ دسامبر تا ۲۲ دسامبر ۶ بازی دیگر انجام شود و تا قبل از کریسمس نیم فصل به اتمام رسد.
محسن باباصفری: من در باشگاه سپاهان رشد کردم
دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان