» » امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند

امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند

در تاریخ : 21.05.97
توسط : pejman
نظرات : 0
بازدیدها : 2073
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنندتیم ملی هندبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کازان روسیه به مقام ارزشمند هشتمی رسید.
به گزارش روابط عمومی هیات هندبال استان اصفهان به نقل از نسل فردا ورزشی،تیم ملی هندبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کازان روسیه به مقام ارزشمند هشتمی رسید، زمانیکه می گوئیم که این تیم به رتبه هشتمی دست یافته، تصور می شود که این جایگاه چندان مناسب ایران نبوده است، اما زمانیکه به بطن کار ورود می کنیم، تازه متوجه می شویم که ورزشکاران ایرانی بدون امکانات و حتی بدون حقوق دست به چه کار بزرگی زده اند که در این بین نباید از زحمات کادرفنی به سادگی گذشت. میلاد حمیدی فر، امیرحسین سالمی، وحید عرب زاده، رسول دهقانی، عباس اسدزاده، شهریار حسینی، مسعود محسنی، فرزاد امانی، مهدی رزاق پور و عادل شنبدی بازیکنان ایران در هشتمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان بودند که سید حسن افتخاری به عنوان سرمربی و مهدی قشقایی به عنوان مربی (هر دو از اصفهان) هدایت این تیم را بر عهده داشتند. امیرحسین سالمی بازیکن ملی پوش شهرستان خمینی شهر یکی از وزنه های تیم ملی هندبال ساحلی ایران در روسیه بود که خبرنگار ما با وی مصاحبه ایی انجام داده که توجه شما را به این گفتگو جلب می نمائیم:
1)آقای سالمی خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟
امیرحسین سالمی که 27 سال دارم و زاده شهرستان خمینی شهر می باشم و اکنون عضو تیم هندبال سالنی فولادمبارکه سپاهان و تیم ملی هندبال ساحلی ایران هستم.
2)چه عاملی باعث شد که رشته هندبال را انتخاب کنید؟
زمانیکه 12 سال بیشتر نداشتم، قبل از اینکه به سمت هندبال بیایم، تکواندوکار بودم و حتی دان سه این رشته را داشتم و در اردوهای ملی نیز حاضر بودم، در کلاس پنجم ابتدایی مرتضی صمدی معلم ورزش بود که در زنگ ورزش با ما هندبال بازی می کرد و این شد که کم کم به این رشته علاقه پیدا کردم.
3)چگونه به تیم های استان اصفهان راه پیدا کردید؟
آقایان سروش عرشی و مرحوم علی شاهین مرا به تیم هندبال شهرستان خمینی شهر فرا خواندند که در مسابقات استانی درخشش داشتم و به علت اینکه تکواندو کار بودم از نظر سرعت پا بسیار خوب بودم و همین امر باعث شد به تیم استان اصفهان راه پیدا کنم و با این تیم در مسابقات کشوری نیز حضور و تجربه کسب نمودم.
4)چه زمانی به رقابت های لیگ برتر هندبال کشور راه یافتید؟
زمانیکه 16 سال بیشتر نداشتم، برای حضور در تیم لیگ برتری سپاهان نوین تست دادم که آقایان علیرضا حبیبی و مجید سلیمانی مرا برای تیم هندبال سالنی سپاهان نوین انتخاب کردند و تا به امروز در تیم فولادمبارکه سپاهان هستم و تنها دو سالی که سرباز بودم به تیم نیروی زمینی نقل مکان کردم.
5)چه عاملی باعث شد که در کنار هندبال سالنی، هندبال ساحلی را هم انتخاب کنید؟
در این راه باید از سید حسن افتخاری سرمربی اصفهانی تیم ملی هندبال ساحلی ایران تشکر کرد که هم برای بنده و هم برای پیشرفت هندبال ساحلی کشور زحمات زیادی را متحمل شده است، در خلال تمرینات هندبال سالنی وی ما را به هندبال ساحلی فرا خواند که به این رشته هم علاقمند شدم و چند سالی نیز در قالب تیم اصفهان و به مربیگری افتخاری قهرمان کشور در این رشته هستیم.
6)آیا بازیکنی که از هندبال سالنی به ساحلی می آید دچار افت می شود؟
با توجه به شرایطی که در هندبال سالنی وجود دارد مسلما بازیکن دچار افت می شود و حتی در مصدومیت ها این چنین است، متاسفانه با توجه به عدم اسپانسر و مسائل مالی در هندبال ساحلی بچه ها باید در هندبال سالنی هم بازی کنند، اگر مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند، بدون شک این رشته توسعه پیدا می کند، همچنین برای 20 بازیکنی که نام ملی پوش هندبال ساحلی را یدک می کشند، حقوق اندکی در نظر بگیرند و اگر این چنین شود بدون شک عملکرد بهتری را از سوی بازیکنان تیم ملی شاهد خواهیم بود و همچون فوتبال ساحلی در جهان می توانیم صاحب سکو شویم.
7)چه مقام های بین المللی در هندبال ساحلی کسب نموده اید؟
در مسابقات هندبال ساحلی آسیا در سال 2017 عنوان سومی را در تایلند به دست آوردیم و در مسابقات جهانی 2018 به میزبانی کازان روسیه مقام ارزشمند هشتم را کسب نمودیم، چرا می گویم ارزشمند، به دلیل اینکه تیم هایی مثل قطر و عمان با هزینه های هنگفت پایین تر از ایران بودند و حتی برزیل نیز با تفاضل گل به جمع 8 تیم راه پیدا کرد، واقعا این مقام ارزشمند است که باید از سید حسن افتخاری و مهدی قشقایی بسیار تشکر کرد که واقعا در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند.
8)درباره مسابقات جهانی هندبال ساحلی به میزبانی کازان روسیه توضیح دهید؟
در دور نخست مسابقات جهانی با تیم های کرواسی(قهرمان جهان)، آرژانتین و اروگوئه(تیم های دوم و سوم آمریکای جنوبی) همگروه بودیم که خوشبختانه با بازی های خوب و درخشان به دور بعدی صعود کردیم و در دور دوم با تیم های اسپانیا، کرواسی، مجارستان، ویتنام و اروگوئه همگروه شدیم و با بضاعتی که داشتیم تمام تلاش خود را کردیم و در نهایت به مقام هشتمی دست یافتیم.
9)آقای سالمی شما امسال با تیم هندبال سالنی فولادمبارکه سپاهان باید در جام باشگاه های آسیا حضور یابید درباره این مسابقات توضیح دهید؟
خوشبختانه تیم فولادمبارکه سپاهان پس از چند دوره غیبت، مهرماه امسال در این رقابت ها به میزبانی کشور اردن حضور خواهد داشت، با تهمیداتی که مسئولین باشگاه فولادمبارکه سپاهان اندیشیده اند و نگاه مثبتی که به رشته هندبال دارند، همچنین حضور محسن طاهری و مجید رحیمی زاده از مربیان خوب کشور در راس تیم سپاهان می تواند نوید دهنده نتیجه خوب در جام باشگاه های آسیا باشد.
10)تمرینات تیم فولادمبارکه سپاهان چه زمانی آغاز شده است؟
تمرینات تیم بیش از یک ماه با قدرت آغاز شده و من دو هفته به دلیل حضور در مسابقات جهانی هندبال ساحلی با تیم تمرین نکردم و پس از آن به جمع طلایی پوشان اضافه شدم، نزدیک 40 روز دیگر لیگ برتر کشور آغاز خواهد شد که امیدوارم شروع خوبی را قبل از آغاز مسابقات جام باشگاه های آسیا داشته باشیم تا با روحیه ای مضاعف به کشور عمان برویم.
11)حرف پایانی؟
قبل از هر چیز باید از پدر، مادر و همسرم که حامی من بودند و هستند بسیار تشکر کنم و در ادامه از مسئولین شهرستان خمینی شهر تقاضا دارم که به ورزش و قهرمانان ورزشی نگاه ویژه ای داشته باشند.
خبرنگار: پژمان سلطانی
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند
امیرحسین سالمی: مسئولین لیگ هندبال ساحلی را راه اندازی کنند

دسته بندی : اخبار و گزارشات
بازگشت
تگهای مطلب :
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
گزارش تصویری

باشگاه سپاهان

سپاهان

بازیکنان سپاهان

تیم سپاهان

سایت سپاهان